Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001070012   Coses que cal saber per produir un vídeo que agradi
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   10/11/2020 - 14/12/2020 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest taller s'ha pensat per donar respostes concretes a la necessitat dels docents de tenir coneixements sobre la forma de rodar i d'editar imatges per fer un vídeo que sembli professional. La metodologia de recerca i desenvolupament de temes per fer un contingut audiovisuals no és molt diferent del que es faria per a qualsevol altre tipus d'activitat formativa, però el desenvolupament d'aquests continguts canvia. Per això en centrarem en dos moments clau: el rodatge i l'editatge.
Aprendrem a fer servir la càmera i l'editor d'imatges, però el més important és que aprendrem a tenir criteri a l'hora de prendre decisions durant el rodatge i la post producció. El taller estarà conduït per en Pere Arcas, guionista i realitzador, especialitzat en llenguatge audiovisual aplicat a l'aprenentatge i amb més de 30 anys d'experiència en informatius, documentals i programes de gran audiència com Malalts de tele, La Marató de TV3, Històries de Catalunya, Quèquicom o Una mà de contes.
  
Objectius   Saber quines són les fases de producció d'un vídeo i quines són les tasques que cal cobrir per tal de fer un projecte d'activitat audiovisual.
Constatar la importància de saber què es vol fer abans de preguntar-nos com fer-ho.
Entendre els elements que configuren el llenguatge audiovisual: la imatge, el so, la música, la llum, el color, el text...
Adquirir coneixements que ajudin a gestionar millor els rodatges.
Conèixer nocions bàsiques per captar el so i la llum amb garanties.
Saber distingir formats (entrevistes, enquestes de carrer, webcams...) i les necessitats que generen a l'hora de planificar el rodatge.
Conèixer la forma de sistematitzar el material d'editatge per no perdre temps innecessàriament.
Aprendre a utilitzar un programa semi professional d'edició de vídeo.
Conèixer els elements que converteixen les imatges enregistrades en una edició de qualitat.
Practicar la metodologia de muntatge previ i edició final.
Saber quines possibilitats en don l'edició gràfica en un editatge audiovisual.
Conèixer l'oferta d'eines digitals per poder fer vídeos a preus raonables (i en molts casos gratuïts).
  
Continguts   Mòdul 1. De què va això de fer vídeos? Una breu Introducció.

Rodar i rodar: les fases d'una producció.
Quines feines cal cobrir?
Mòdul 2. Abans d'editar, cal pensar imatges i gravar-les.

La recerca d'idees, llocs, sons i d'altres ingredients.
Hi havia una vegada: el relat.
Com parla una càmera: enquadraments, posicions i moviments.
Remeis casolans per il·luminar i gravar el so amb dignitat.
Consells pràctics abans d'anar a rodar.
Cada tema és un món. Com rodar entrevistes, enquestes, webcams, divulgatius i molt més.
Mòdul 3. Donem forma al vídeo. L'editatge.

Preparar el material és la base de l'èxit.
Importar i exportar fitxers de formats diversos.
Els 4 (o 40) botons que cal saber tocar per editar un vídeo.
Construir l'esquelet de la nostra pel·lícula. El premuntatge.
Aprendre a usar amb criteri les transicions i els efectes de vídeo.
Posar salsa a les imatges: les veus en off, la música i els efectes sonors.
Consells pràctics per fer vídeos que no semblin d'aficionat.
Un toc de distinció: el grafisme.
Mòdul 4: Recursos accesibles, gratuïts o asequibles, per fer la vostra feina

Editors de vídeo per a mòbils i tauletes.
Editors de vídeo per a ordinadors.
Editors d'àudio.
Editors d'infografies.
Bases gratuïtes d'imatges fixes i en moviment.
Bases gratuïtes de músiques i efectes de so.
Bases gratuïtes de fonts tipogràfiques.
i més
  
Avaluació   Al final de cada mòdul hi haurà una prova de seguiment. El primer mòdul i el darrer seran unes preguntes tipus test per constatar l'adquisició dels coneixements clau. Hi haurà fins a tres possibilitats de superar el 70% de respostes correctes. Per al segon i el tercer mòdul es demanarà la realització d'exercicis pràctics que ens serveixin per a la producció del vídeo final.
  
Requisits de  certificació   Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent